اَلسّلامُ عَلی الحُسَین وَ عَلی علی اِبن الحُسَین وَ عَلی اَولاد الحُسَین وَ عَلی اَصحاب الحُسَین

محرم که از راه می‌رسد دلهای شکسته از نو داغدار می‌شود. محرم که می‌آید، حکایتی تکرار می‌شود که دلهای عاشق از خود بی خود می‌شوند؛ محرم که می‌شود جان‌های بیقرار با احساسی شگفت در خود می‌شکنند و اشک‌ها، این یاوران همیشگی لحظه‌های غبارآلود، آماده می‌شوند تا ببارند؛ محرم که می‌آید گویی بر مذاق اهل ولایت، روزگار تغییر حال می‌یابد، انگار دستان بریده‌ای از علقمه صدایشان می‌کند و به همه می‌فهماند میکده اهلِ معرفت، دوباره به سقایت آمده است، عاشقان بیایند و به خون وضو گیرند.
حکایت محرم، حکایت خون است، حکایت خورشید است بر خشک چوب نیزه‌ها…. و هر آن کس را که با نام حسین(ع) در درونش حزنی نیست، لاجرم محروم از عشق است. واقعه کربلا برای مردم ما و برای تمام آزاد اندیشان و آزادگان جهان، داستان مقابله حق با باطل، مبارزه عدل با ستم و پیروزی خون بر شمشیر است و عاشورا حماسه مکرر تاریخ انسان و تمام روزها عاشورا و تمام ماه ها محرم و تمام سرزمین‌ها کربلا است.

فرارسیدن ماه محرم، ماه خروش و جوشش، ماه عبرت و اعتبار، ماه بی سیرتی ستم و ستمگران، ماه قیام سرور و سالار آزادگان و شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت و تعزیت باد.

احمد رفیعی فلاح آبادی مدیر دبیرستان غیردولتی پسرانه آینده دوره دوم ناحیه یک رشت

Leave a Comment