ثبت نام کنکور 1400 همچون سال های قبل به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام می شود . از این رو کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد می بایست در موعد مقرر به سایت این سازمان مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام ، نسبت به درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام نمایند .

 

هر سال سازمان سنجش از طریق برگزاری کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون می کند . این ماراتن نفسگیر شامل گروه های آزمایشی علوم انسانی ، تجربی ، ریاضی ، هنر و زبان است و داوطلبان با توجه به علاقه خود می توانند در یک گروه آزمایشی اصلی و دو گروه آزمایشی شناور شرکت کنند .

اولین مرحله برای حضور در جلسه آزمون ، ثبت نام کنکور سراسری است که در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش انجام می شود . کلیه داوطلبان اعم از متقاضیان رشته محل های دانشگاه های سراسری ( روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ) و دانشگاه آزاد به منظور ثبت نام باید از طریق سایت سازمان سنجش ، فرم ثبت نام خود را تکمیل نمایند .

با توجه به اهمیت مرحله ثبت نام برای متقاضیان این کنکور در ادامه اطلاعاتی در خصوص زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ ارائه شده است تا داوطلبان با آگاهی بیش تری اقدام به ثبت نام نمایند .

 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته و سازمان سنجش بر اساس اطلاعات ثبت نامی داوطلبان مقدمات لازم برای برگزاری این آزمون را فراهم می کند .

مطابق اطلاعیه سازمان سنجش کشور ، ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ از  12 بهمن ماه آغاز شده و تا روز شنبه 18 بهمن ماه 99 ادامه خواهد داشت.

ثبت نام کنکور سراسری 1400 هر سال به صورت اینترنتی انجام شده و داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ و انتخاب گروه آزمایشی امتحانی مورد نظر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از منوی سمت راست وارد بخش سراسری شوند و با کلیک بر روی گزینه ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۰ ، وارد مراحل تکمیل فرم ثبت نام شوند  .

البته سازمان سنجش هر سال به منظور تامین هزینه های برگزاری آزمون سراسری ، مبلغی تحت عنوان هزینه ثبت نام از داوطلبان دریافت می کند . از این رو داوطلبان باید ابتدا هزینه مذکور را از طریق یکی از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نموده و پس از آن اطلاعات ثبت نامی خود را وارد نمایند .

  • مراحل ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

– مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری 1400 به نشانی sanjesh.org

دانلود دفترچه ثبت نام و مطالعه دقیق آن

– بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما

– آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام

– پرداخت هزینه ثبت نام 

– تکمیل فرم اینترنتی و دریافت کد رهگیری

Leave a Comment